Archives

Rindu ini bahasanya jiwa...

Assalamualaikum warahmatullah....




Hari ini entah kenapa saya jadi tak tentu arah dek kerana rindu yang menyapa. Sebenarnya dari semalam saya rasa serba tak kena.Dan akhirnya pagi tadi saya bangun dalam keadaan sangat tidak bermaya.Saya rasa seolah-olah a part of my life is missing.Rasa macam dah tak tertanggung rindu ini.Dada makin sesak.Terkadang sebak pula yang datang bertandang.Saya jadi resah.Seharian buka buku tapi saya sendiri tak tahu apa yang saya baca.

Kadang kala rindu boleh jadi satu penguat dan pembangkit semangat.Tapi andai rindu dalam dada tak mampu diluahkan apatah lagi dileraikan,ini yang jadi masalah.Sejak pagi tadi airmata saya mengalir.Saya gagahkan diri.Cuba buat-buat happy tapi hati saya masih begitu.Malah rindu tu makin kuat mencengkam jiwa saya.Saya jadi lelah.
Saya rasa terlalu lemah.Bimbang jua andai rindu ini bukan kernaNya.Moga Allah pelihara rindu dan kasih ini.Moga rindu ini bisa membuat saya makin dekat denganNya.
Ya Allah,engkau maha mengetahui apa yang ada di dalam hati hambaMu ini.Peliharalah insan yang kusayangi itu.Sampaikan bicara rindu ini terus ke kalbunya,agar dia bisa merasai getaran rindu yang sedang aku alami.Ya Allah,izinkan kami bertemu dalam redhaMu bagi melerai rindu yang kian sesak menghimpit kalbu.Moga kasih ini sentiasa dalam redhaMu hingga kami bisa bertemu dan berbahagia dalam syurgaMu.Ameen..