Sakit-------------->Terluka--------->Perit

Assalamualaikum warahmatullah....

Hari nie hari yang sangat sukar...Perjalanan pulang dari jamiah terasa berjam-jam lamanya...Sampai saja di rumah,airmata yang ditahan sepanjang perjalanan pulang terus mengalir tanpa henti...Hati rasa sakit,rasa marah,kecewa,terkilan...Entah apa yang berlaku pada diri sehingga saat ini segalanya jadi serba tak kena...Seminggu yang berlalu terasa amat sukar untuk aku lalui...Terfikir di minda untuk berhenti seketika dan menyepi namun itukah terbaik???

Jiwa semakin parah terluka..Sedang tenat ketika ini...Kesabaran kian menipis...Jiddiyah dan keseriusan kian hilang...Hati kian gelap meniti dosa-dosa kelmarin yang belum padam..Nurani kian tersiksa merawat luka-luka baru sedangkan luka semalam masih belum sembuh sempurna...Allah............Aku tak berdaya Ya Rabb...Kian jauh tersasar dari landasan cinta ini...Kian tenggelam dalam derita yang aku tak mengerti....Dan aku semakin tidak bisa memahami apakah yang sebenarnya sedang terjadi...

Malam-malam yang kulalui terasa sunyi dan sepi...Hanya airmata yang berbicara meluahkan segala rasa dihati...Lemahnya aku Ya Allah...Perlukah ianya berulang kembali??Mampukah aku tuk kembali menghadapi cubaan itu???Aku tak mampu melainkan dengan kekuatan yang KAU berikan padaku..Aku bahkan tak berdaya melainkan dengan ketenangan dan ketabahan yang KAU campakkan pada aku..Aku penat...Aku sakit...Aku derita...Namun aku tahu bahawa aku masih punya KAU...untuk aku bergantung harap..tuk aku mengadu segala resah dan derita ini..Sudikah YA RABB menerima hambaMu yang sering berdosa ini??Izinkan aku Ya Rabb menagih secebis kasihMu,merayu keampunanMu,memohon keredhaanMu....Meski aku tahu betapa aku ini hamba yang berdosa padaMu,namun aku yakini keampunanMu mendahului murkaMu...

Moga aku bisa tenang dan tetap tabah meniti hari-hari yang mendatang dengan ujian-ujian dan cobaan yang silih berganti..

Category:  
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
1 Response
  1. Huhuhu...da same situation nmpaknya..but mayb lain penyebabnya..Thanx 4 ur entry..Juga turut mengetuk hati ini..:)

Leave a Reply