Alahai Hati...

Assalamualaikum warahmatullah....

Final exam masih berbaki 3 paper lagi...Namun entah mengapa sejak pulih sedikit dari 'sakit' ada semacam perasaan yang membelenggu.Sejak akhir-akhir ini hati sering saja sebak...Hati semakin kuat membisikkan 'aku mahu cintaNya'...'aku mahu perhatianNya'...'aku mahu Dia yg memenuhi segenap ruang hati'...Saban hari,jeritan itu makin kuat bergema di sudut hati..Menghantarkan sebak yang tak sudah...

Saban hari tangisan mengiringi doa-doa yang ku ungkapkan...Aku jadi terlalu rindu padaNya...Saban hari aku berdoa agar Dia sudi membenarkan aku menatapNya di akhirat kelak...Hati sering rasa berdebar-debar...Muncul rasa tak sedap hati..Dan akhirnya aku cuma mampu menangis sendiri...Dan sejak akhir-akhir ini seringkali aku menangis bila aku terlepas solat malamku...Satu perkara yang jarang berlaku pada aku...

Saban hari,hati aku sebak memikirkan dosa-dosaku selama ini...Saban hari,hatiku sakit mengenangkan penghinaan orang lain terhadapku.Teringat saat-saat maruah aku dipijak-pijak...Saat keaibanku dijaja oleh mereka-mereka...Hati aku terluka...Menangis dengan kesakitan yang menjalar segenap ruang hati...Kerna penghinaan itu dari 'mereka-mereka'....

Ya Allah,akulah si musafir yang dalam perjalanan mencari cintaMu...Meski aku tahu jalannya penuh duri dan aku mungkin terluka...Namun membayangkan kemanisan cintaMu aku jadi tak peduli...Ya Allah,akulah hambaMu yang berlumur dosa...Aku datang menghadapMu dengan harapan pengaduan dan taubatku diterima...Akulah hambaMu yang pernah terleka hingga terhijab hatiku dengan noda...Aku mohon padaMu angkatlah hijab yang menghalang doaku dari sampai kepadaMu...Angkatlah hijab yang menghalang NurMu menembusi ruang hatiku...Jadikanlah aku hamba yang mencintaiMu lebih dari aku mencintai segala-galanya...Jadikanlah aku hamba yang melabuhkan benih cinta dan rindu itu hanya keranaMu...

p/s:semakin pelik rasanya diri ni...tp alhamdulillah masih mampu tersenyum meski diuji...(^__^)

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply